Internet marketing bureau

Social media marketing

Meer en meer, neemt het internet een prominente plaats in de marketing in. Succesvolle social media marketing kan ervoor zorgen dat een project een doorslaand succes wordt. Of het nu gaat over een petitie, een evenement, een webwinkel of een blog, social media marketing is belangrijk. Door de vele opties die er zijn, is de juiste keuzes maken vaak lastig. Een campagne opzetten heeft één groot doel. Namelijk, lever online content aan die lezers er toe verleid het te delen in hun eigen social media network. Het idee hierachter is dat de nieuwe ontvangers het bericht of de content hoger inschatten als het aangeleverd word door een derde partij en zo verspreid het zich door de gekozen doelgroep.\r\n

Verschillende manieren van aanpak

\r\nOp het internet zijn er vele succesvolle voorbeelden van social media marketing campagnes te vinden van bekende namen zoals Lays en Nike. Maar bijvoorbeeld ook Barack Obama heeft gebruik gemaakt van een dergelijke campagne. Er zijn twee strategieën voor social media marketing, passief en actief. De passieve strategie omvat het bestuderen van de consumentendata aangeleverd door de social media zelf. Volg en onderzoek: Wat speelt er onder potentiele klanten? Waar zijn deze klanten naar op zoek? Wat zijn de hypes? Dit speelt zich allemaal af op de social media zelf. Voor een actievere aanpak kun je de social media gebruiken om in contact te komen met de juiste doelgroep. Het gebruik van invloedrijke social media gebruikers, zoals bekende bloggers die jouw product bespreken, reviewen of gebruiken, is hier een belangrijk onderdeel van.\r\n

Welke tools?

\r\nHet is van zeer groot belang dat de juiste informatie over de doelgroep wordt ingewonnen. Vervolgens, kan het contact gelegd worden op deze sociale netwerken. Social media platforms zoals Facebook, Twitter, Youtube en Linkedin zijn uitermate geschikt voor dit contact en voor de nodige doelgroepinformatie. Ook zijn er tegenwoordig bedrijven en websites die ondersteuning bieden bij een social media campagne. Een review over een product, een gedeelde link, een aantal Facebook-likes, een reTweet kunnen er allemaal voor zorgen dat er over jouw product gesproken wordt. Je gebruikt bestaande sociale netwerken om je eigen netwerk te bouwen en de consumenten onderling te laten communiceren over jouw producten of jouw content.